我想要一隻穩陣的投資!

我想要一隻穩陣的投資!

先讀前文回報波幅  及 回報波幅及Sharpe Ratio

 

買呢隻野穩唔穩陣?

 

相信有好多人俾人sell投資產品時會有呢個問題問sales,我冇興趣個sales點答(反正無論答乜野,sales都浄係想你落踏),反而有興趣乜野叫做「穩陣」。

 

我發現一般人對「穩陣」有以下三個想法:

 

  • 零回報
  • 零波幅
  • 零蝕本

 

  1. 價格(price)或價值(value)不變(零回報

 

其實很難有野係價格或價值不變,現金貨幣會隨時間及通脹率變化而有價值(value)的升跌,房地產、黃金、鑽石、名錶、名酒等實物都係一樣,受政治經濟影響。債券受利率影響。股票更加時時刻刻上上落落。況且,價格或價值不變,即是沒有回報,追求零回報不難,只要將追求價格或價值不變,可能只有抗通脹債券比較接近。

 

 

  1. 回報不變 (零波幅

 

直覺想法是債券票據等定息投資物,由於有合約條款規定,每期的利息大致相同,只要發行人履行約定,回報及本金回收大致不變。回報不變理論上是可行,可是定息投資物通常要求長年期投資,有否耐性持有到終點,是個疑問。況且,回報的要求會按外間其他投資物而變化。最有可能的投資物只有有保證成份的保單或銀行定期存款。

 

 

  1. 只要賺錢 (零蝕本

 

如果你試過一買入自以為穩陣的股票或基金,但一買即跌,一路插水,最終只好擺埋一邊等返家鄉,而當有一日忍唔住拎番出黎賣出止蝕,個股價又火箭型出升。講得出呢啲經歷,只說明你只係口講穩陣,其實個心係想只賺不賠。

 

只賺不賠是理論上可以,實際上可行,操作策略是用時間換取零蝕本。

 

例如買美股ETF SPY,它的年均回報為7%,按年波幅為13.9%(按月波幅為4%),按常態分佈統計原理計算,一年後零蝕本(回報為0%或以上)的機會率是69.3%。

 

如果年期加長到10年,平均總回報為70%及總波幅為44% (13.9%乘以10的平方根),10年後零蝕本 (回報為0%或以上) 的機會率會上升至94%。如是者,年期越長,只賺不賠的機會率越高。

 

下表列出不同年均回報,不同按月波幅,如果要求99.8%零蝕本機會率之下,年期會是多少。

 

 

可見,如果回報越高,波幅越低,零蝕本的投資年期會越短。

 

當你20歲初出茅廬,退休前投資期還有45年,如果想有99.8%機會只賺不賠,可以考慮美股ETF  (SPY 年均回報為7%,按月波幅為4%),零蝕本的投資年期為35年

 

如果年過70歲,投資期大概不足20年,可考慮債券ETF (AGG 年均回報為4%,按月波幅為1%),零蝕本期為7年

 

上表中有一個有趣的顯示,如果你的投資表現年均回報為1%,按月波幅為10%,即是那些道聽途說、攞number、抄仙股、粒糖、輸間廠、成手蟹貨等家鄉的專業散戶,要達到99.8%零蝕本的年期將會是……

 

一萬年!